Wat doet een linkbuilding bureau?

Ben je je als ondernemer aan het verdiepen in linkbuilding? Dan kan er behoorlijk wat op je afkomen. Sinds 2012 worden er strenge eisen gesteld aan linkbuilding. De taak is om backlinks van hoge kwaliteit te verkrijgen, die door Google als waardevol worden gekenmerkt. Maar hoe doe je dit precies? Als ondernemer heb je het vaak al druk genoeg met het runnen van je bedrijf. Of wellicht ben je juist op zoek naar manieren om meer klanten te vergaren. In beide gevallen kan een linkbuilding bureau jou helpen om jouw digitale zaakjes op orde te krijgen. Door relevante links op websites te plaatsen die naar jouw website verwijzen, wordt jouw positie op Google verhoogt. Potentiële klanten typen bepaalde zoekwoorden in waaruit een resultaat voorkomt. Google stelt deze resultaten op aan de hand van relevantie. Hoe hoger de autoriteit van een website met jouw link, hoe waardevoller jouw website wordt.

De meerwaarde van een digital marketing bureau inhuren

Linkbuilding moet voldoen aan bepaalde eisen om de vindbaarheid van je website te vergroten. Een digital marketing bureau heeft de juiste tools om backlinks van hoge kwaliteit te produceren. Hierdoor weet je zeker dat je zoveel mogelijk relevante stemmen krijgt, zodat je een sterk linkprofiel kunt opbouwen. Dit heeft dan weer als resultaat dat je betere posities krijgt via de zoekmachines. Het voordeel van de linkbuilding uitbesteden aan een digital marketing bureau, is dat je niet zelf met ingewikkelde systemen aan de haal hoeft. Linkbuilding is ook geen éénmalige activiteit. Er moet regelmatig waardevolle content geproduceerd worden om relevant te blijven. Een linkbuilding bureau kan jou hiervoor de juiste hulp bieden zodat je kan blijven genieten van een hoge positie in Google en andere zoekmachines.

Waar helpt een digital marketing bureau nog meer bij?

Naast linkbuilding, verzorgt een digital marketing bureau nog veel meer diensten die jouw bedrijf verder brengen. Zo kan je bijvoorbeeld hulp krijgen bij het optimaliseren van de website. De inhoud, maar ook de laadtijd van de pagina’s en het design van de website zijn belangrijke factoren die meespelen in meer conversie genereren. Een digital marketing specialist kijkt samen met jou hoe deze punten verbeterd kunnen worden. Daarnaast speelt social media ook een grote rol in de vindbaarheid en populariteit van je website. Door een marketingstrategie te bepalen, benut je zo veel mogelijk de verschillende kanalen die bijdragen aan het digitale succes van jouw onderneming. Door een specialist hiervoor in te huren met de nodige kennis van zaken, hoef je niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden. Zo verdient een marketing bureau zichzelf al snel terug door het verhogen van de conversie en dus uiteindelijk meer omzet genereert.

Geef een antwoord